Startup Summit 2015
Święto innowacyjnych biznesów już w grudniu w Warszawie.
Dropbox, Amazon, Facebook, Twitter – trudno dziś znaleźć użytkownika internetu, który nie wyobraża sobie życia przynajmniej bez jednego z tych narzędzi. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można też założyć, że większość nie potrafiłaby funkcjonować bez codziennego kliknięcia w ikonki wszystkich czterech wspomnianych firm. Ich twórców, oprócz globalnego sukcesu, łączy jeszcze coś: wszyscy w początkowej fazie działalności określali swoje przedsięwzięcia jako start-upy.
Na szczęście dla technologicznych wizjonerów dzisiaj możliwości realizacji nawet najbardziej nieprawdopodobnego przedsięwzięcia są praktycznie nieograniczone. Jak bowiem mówi ukute na przestrzeni ostatnich lat biznesowe prawidło – „If you have a brain – you are a startup”. Idąc tym tokiem myślenia: tak naprawdę liczy się tylko to, czy swoją, nawet najbardziej szaloną, ideę jesteście w stanie przedstawić w interesujący przyszłych inwestorów sposób. Aby posiąść tę tajemną wiedzę, najlepiej udać się do źródła, czyli osób, które od podszewki znają proces wprowadzania innowacyjnych produktów na rynek. Trzydzieścioro z nich pojawi się 3 i 4 grudnia na warszawskim Stadionie Narodowym podczas Startup Summit.
Wyzwolić innowację
Startup Summit to konferencja organizowana przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości podczas której odbędzie się premiera programu akceleracyjnego Platformy Startowe. Partnerem wydarzenie jest firma Microsoft. Hasłem przewodnim „startupowego szczytu” jest „Join the Startup Summit. Empower Innovation” – słowa, które wprowadzić w czyn może każdy, kto kiedykolwiek myślał o rozpoczęciu własnego innowacyjnego biznesu. Udział jest bowiem bezpłatny dla wszystkich, którzy wcześniej za pomocą formularza zgłoszą chęć pojawienia się na Narodowym.
Organizatorzy zapewniają, że w czasie konferencji poruszone zostaną zagadnienia związane z każdym praktycznie etapem działalności start-upu. Jeśli chcecie wiedzieć, jak idee przeradzają się w realne, prężnie działające biznesy, zainteresuje was sekcja „From idea to business”. Jeśli z kolei szukacie potwierdzenia tego, że nasze lokalne startupowe biznesy na globalnej scenie radzą sobie nie gorzej niż ich odpowiedniki rodem z Doliny Krzemowej, weźcie udział w prezentacjach z cyklu „Going Global”. W czasie Startup Summit odbędą się również wykłady poświęcone kluczowym strategiom marketingowym i trendom na rynku nowych technologii oraz wyzwaniom, jakie stoją przed świeżo upieczonymi właścicielami start-upów.
Jak to się robi? Oni wiedzą – i powiedzą
Na Startup Summit pojawi się 30 prelegentów, których nazwiska w startupowym światku są markami samymi w sobie. Konferencję zainauguruje Cristiano Carlutti z Tesla Motors. Po nim na scenę wejdzie Alexander Lobov – człowiek odpowiedzialny za wprowadzenie marki Uber na międzynarodowe rynki. Podczas dwóch dni szczytu prelekcje wygłoszą jeszcze między innymi: związany z fińską sceną startupową Mike Bradshaw, David Bizer – specjalista od zarządzania zasobami ludzkimi, czy Ewan Gaffney, który podzieli się swoim doświadczeniem w zarządzaniu międzynarodowymi projektami.
Świat polskich start-upów będą reprezentowali między innymi Michał Sadowski – twórca Brand24, Patryk Bukowiecki z Allegro oraz Piotr Pawlak odpowiedzialny za sukces narzędzia do tworzenia aplikacji mobilnych – Kinetise.
ScaleMe Global – twoja szansa na globalny sukces
Startup Summit to nie tylko okazja, aby chłonąć wiedzę i wymieniać doświadczenia z osobami z branży. To również jedyna w swoim rodzaju możliwość, aby twoja firma z lokalnej przeistoczyła się w biznes o zasięgu globalnym. Spośród wszystkich zarejestrowanych start-upów w ramach konkursu ScaleMe Global organizatorzy wybiorą dziesięć najbardziej innowacyjnych. Ich przedstawiciele zostaną zaproszeni na scenę, gdzie zaprezentują swoje pomysły, które następnie pod względem potencjału do ekspansji oceni grono międzynarodowych ekspertów.
Działające już na rynku start-upy mogą aplikować w specjalnej sekcji konkursu, której patronuje Microsoft – Continuum. Aby uzyskać możliwość zdobycia cennych nagród, należy uzupełnić zgłoszenie o opis zastosowania funkcji Continuum w działaniach danej firmy.
Firmy, które z zadaniem wdrożenia funkcji Continuum poradzą sobie najlepiej, mogą liczyć na wyposażenie organizacji w najnowsze smartfony Lumia 950 i 950 XL, myszki, klawiatury oraz stacje dokujące HD-500. Zwycięzcy otrzymają również dostęp do technologii Azure – narzędzia do zarządzania rozwiązaniami chmurowymi, oraz pakiety oprogramowania biznesowego – Office 365 i Skype dla firm, a młodzi przedsiębiorcy – pakiety szkoleń. Microsoft przeprowadzi również kampanię z udziałem laureatów ScaleMe Global Continuum – w przypadku firmy aspirującej do podboju globalnych rynków trudno o lepszą trampolinę marketingową.
Fotografia tytułowa: Dariusz Borowicz / Agencja Gazeta
Artykuł powstał we współpracy z Microsoft Polska.